Sunday, 3 August 2008

London / Londres



A year ago I was finishing my time in London, capital of the UK. It was the first (of many) cities that I've visited.
Hace un año estaba acabando mi estancia en Londres, capital del Reino Unido. Fue la primera de las (muchas) ciudades que he visitado.

I was there for 3 weeks, learning English and enjoying the city too. I liked it way more than I expected: it wasn't so grey as I thought it was going to be (though the pollution is quite high), it had many big spaces to relax (i.e. parks), and it had many must-see places that I always wanted to see.
Estuve allí 3 semanas, aprendiendo inglés y disfrutando de la ciudad también. Me gustó bastante más de lo que pensaba: no era tan gris como pensaba que iba a ser (aunque sí hay bastante contaminación), tenía muchos sitios para relajarse (parques y demás), y tenía muchos sitios de esos que siempre has querido visitar.

I watched the Houses of Parliament, the Big Ben, the London Eye, Tower Bridge, I crossed Abbey Road...
And in the museum side, I was in the British Museum, Imperial War Museum (I like it more than the first, actually), National Gallery...
At night, I was in the Electric Ballroom!! Heavy metal disco! :D
Vi el parlamento, el Big Ben, el London Eye, el Tower Brigde (el levadizo), cruzé Abbey Road...
En lo que se refiere a museos, visité el British, el Imperial War (que me gustó más que el primero, incluso), la Galería Nacional...
¡¡Y por la noche, estuve en el Electric Ballroom!! ¡Discoteca de heavy metal! :D

London is a really nice city, and it's quite easy to go now from Spain with Ryanair , for example. I'd like to go again, actually, since my English level is a bit better now and I enjoy the British accent :P
Londres es una ciudad muy molona, ahora es bastante fácil ir desde España con Ryanair, por ejemplo. Me gustaría volver, de hecho, dado que mi nivel de inglés ahora es mejor y me gusta el acento británico :P

PS: My video crossing Abbey Road :P
PD: Mi vídeo cruzando Abbey Road :P



1 comment:

Nico said...

Pero que fotos tan simpáticas. La del casco de policia es buenísima!